Het Fantastisch Belitung Eiland


In 2010 gingen mijn vrienden en ik naar Belitung Eiland voor 2 nachten / 3 dagen. Het was een geweldig weekendje weg.


Belitung ligt op de zij van Sumatra Eiland, IndonesiĆ«. Het was populaire wegens de roman “Regenboogtroepen” die vertelt over een kind groeide in de prachtige en interessant plekken in dit klein eiland.

Voor mij, zijn er drie indrukwekkende dingen van het vakantie:

1. Heerlijk zeevruchten. Zeevruchten waren overal op het eiland te vinden. Ze zijn vers en goedkoop. Wij genoten van schelpen die waren opgehaald op hetzelfde tijd toen wij aan het snorkelen waren. Bovendien, het eiland is bekend voor zijn zeekomkommer.

Lekker Pittige Krab


2. Eilandhoppen. Voor mij als een persoon die woonde in een grote druk stad als Jakarta, deze ervaring van eilandhoppen was fantastisch. Zwemmen en bewonderen de onderwater dieren en planten, instappen naar de boot, varen naar een eiland, weer zwemmen, dan terug naar de boot, varen naar een ander eiland.. Vond ik dat heel erg leuk!




De namen van de eilanden die hadden we bezocht zijn Lengkuas, Batu Berlayar, Burung, Kepala Burung, Babi, en Pasir.

Het Lengkuas Eiland met de Vuurtoren

Het uitzicht van de Vuurtoren


3. Heel mooie uitzicht in het Tanjung Tinggi Strand. Het strand werd populaire omdat mensen vanuit de film “Regenboogtroepen” het prachtige strand hebben gekeken. Witte zand, blauwe zee, kalm golven, en grote rotsen maken deze plek perfect. Daar hebben we het strand genoten met kokosnoten te eten en drinken.





Alles samengenomen, Belitung is een aanrader voor iedereen!

Comments