Gezinsvakantie in Bandung


Mijn schoonfamilie woont in Bandung. De stad is bekend om de fashion, het eten, en het uitzicht. De afstand tussen Bandung en Jakarta is alleen ongeveer 140 kilometers. 

In de 3 afgelopen jaren, zijn wij 5 keer op vakanties in Bandung geweest. Met onze peuter gingen wij naar interessante plekken voor hem.


1. Jendela Alam. Jendela Alam betekent ‘het raam van de natuur’. Het is een gebied met een boerderij, kwekerij, outward bound speelgedeelte, speeltuin, en zwembad. Maar het is niet een groot gebied. Dus speelde wij daar alleen twee uurtje.

Het zwembad was gesloten. In de speeltuin speelde mijn zoon met de glijbaan en de wip maar de speeltoestellen zagen er oud uit. Echter, hij was blij met de kleine outward bound speelgedeelte. Verder, kocht mijn schoonmoeder verse eieren in de boerderij. Dus vonden wij dit recreatie gebied heel leuk. 

Jendela Alam is in Lembang, ongeveer 15 kilometer ten noorden van het centrum van Bandung.




2. Farm House. Het is een favoriete recreatie plek van urbane families in Indonesië. Families mogen foto’s maken alsof zij in het buitenland zijn. Er zijn huizen die eruit zien als huizen in de Duitsland, een huis die eruit zien als een Hobbit huis in Nieuw Zeeland, en een winkel waar mensen Nederlandse klederdracht kunnen lenen.

Kinderen mogen de dieren in de boerderij aaien en voeren. De boerderij ziet er beter uit dan die in de Jendela Alam. Er is ook een restaurant met mooi uitzicht.

Ik raad deze plek aan voor gezinnen met jonge kinderen. Farm House is ook in Lembang, ongeveer 12 kilometer ten noorden van het centrum van Bandung.

Bron: holidayvillalembang.com

Bron: Masbrooo magazine


Hoewel de locatie van de dierentuin in het stadcentrum is, raad ik deze dierentuin niet aan. Ik denk dat deze plek niet goed verzorgd is. Het is nogal vies. Alleen de vogels zien er goed verzorgd uit. Maar de andere dieren zijn er niet zo goed uit. Heel jammer! 


Pauw


4. Taman Lalu Lintas
Taman Lalu Lintas betekent ‘de tuin van het verkeer’. Het is een park met de bedoeling om kinderen over het verkeer les te geven. Er zijn grote en leuke verkeersborden, een fietspad, trein, zwembad, enz.

Mijn zoon en ik hebben nooit dit park bezocht maar het was de favoriete speeltuin van mijn man toen hij een kind was. Daarnaast, leest ik in het nieuws dat het park net vernieuwd is.

Het park is in het centrum van Bandung. Dat is dus een goede keuze om naar toe te gaan.

Bron: detik.com

Bron: armitafibri.com


Comments