Over Mij

Ik ben Pratiwi Kartika. Ik woon in Amsterdam met mijn man en mijn zoon. Als een huisvrouw, ben ik bezig met huiskarweien en mijn 2-jaar-oude zoon. Ik leef ver van mijn ouders en broers en zus. Ze wonen in IndonesiĆ«. Maar het bevalt me heel goed hier. Ik voel me thuis in Nederland.

Ik groeide in Jakarta, de hoofdstad van Indonesia, op. Mijn overgrootouders kwamen uit China. Ik ben getrouwd met een Bataknese man. De Batak zijn een grote etnische groep in Sumatra. Maar hij groeide op in Bandung, West Java.



Toen ik 23 jaar oud, ging ik naar AustraliĆ« om te studeren. Ik heb Economie gestudeerd. Daarna, ging ik terug naar Indonesia om te werken als een onderzoeker. In 2011, ging ik naar Duitsland voor een trainingsprogramma. Daarna, ging ik weer terug naar Indonesia. In 2013, ging ik naar Singapore om te studeren. Ik stopte met mijn studie. Ik kwam naar Nederland in 2014. Nu is het tijd om Nederlands te leren.  


Comments